Thursday 27 April 2017

FINAL SAKAI 15 REGATTA PUSA 2017 DI MENANGI PERAHU CAHAYA PUTRI RUAI .


FINAL SAKAI 15 REGATTA PUSA 2017 DI MENANGI PERAHU CAHAYA PUTRI RUAI .

PERAHU CAHAYA SERI RUAI dinobatkan sebagai juara bagi kategori Sakai 15 Regatta Pusa pada kali ini.Perahu Wali Putih yang memberikan persaingan yang sangat sengit kepada pasukan juara berada ditempat kedua dan Perahu Helang Terbang Bujang Saribas ditempat ketiga.

Perahu Cahaya Putri Ruai yang mendapat saingan sengit seawal dilepaskan ditempat pelepasan mendapat persaingan sengit dari Perahu Wali Putih yang sentiasa bergilir - gilir mendahului sepanjang perlumbaan sebelum Cahaya Seri Ruai memintas Perahu Wali Putih di saat akhir sebelum ke garisan penamat.

Final Sakai 15 Regatta Pusa 2017 membariskan beberapa pasukan yang hebat - hebat dalam persaingan untuk merangkul gelaran pemenang.Laluannya bukanlah mudah memandangkan pelepasan bagi acara Final Sakai 15 ini berlangsung pada menjelang tengahari dalam keadaan cuaca cerah panas.Cabaran nya bertambah hebat dengan keadaan sungai yang mulai pasang dan arusnya mula mengalir deras.

Keadaan ini secara tidak langsung telah menguji tahap stamina pada peserta atau pengayuh untuk melihat kemampuan bertahan dalam mengekalkan rentak kayuhan sehingga ke garisan penamat. 



AZLAN RUMADI
www.ilovepusa.blogspot.my

No comments: