Sunday 18 March 2018

AL-FATIHAH DAN TAKZIAH ATAS PEMERGIAN ALLAHYARHAM JONI BIN DAY DI KAMPUNG PUSA,BETONG SARAWAK.


AL-FATIHAH DAN TAKZIAH ATAS PEMERGIAN ALLAHYARHAM JONI BIN DAY DI KAMPUNG PUSA,BETONG SARAWAK.

Dua hari lepas, Kampung Pusa digemparkan dengan kehilangan seorang individu bernama Joni Bin Day berusia 42 tahun berasal dari Kampung Hulu Pusa.

Kehilangannya disedari oleh isterinya apabila mendapati dia tidak pulang ke rumah sehari semalam.Seterusnya satu laporan polis telah dibuat.

Siasatan awal pihak polis menemui motosikalnya dibawah Jambatan Tandang Sari namun orangnya tidak ditemui.

Pada hari kelmarin,satu operasi mencari dan menyelamat telah dijalankan oleh Jabatan Bomba,JPAM dan PDRM serta sukarelawan yang terdiri dari orang kampung untuk mencari saudara Joni.

Operasi pada kira kira Jam 3.30 petang telah menemui mayat beliau tidak berapa jauh dari kawasan pengkalan feri Batang Saribas.

Suasana pilu dan sebak mengiringi penemuan mayat dan ini mengejutkan ramai pihak.Mayat yang dijumpai seterusnya dinaikkan ke darat dan diserahkan kepada PDRM untuk siasatan lanjut.Mayat dibawa ke Hospital Betong untuk Bedah siasat.

Al Fatihah.

Alhamdulillah.Jenazah Allahyarham Joni Bin Day telah dibawa pulang ke Kampung Pusa untuk pengebumian di Tapak Perkuburan Islam Daerah Pusa pada malam semalam.

Semoga Roh Allahyarham ditempatkan bersama golongan orang orang yang beriman dan diampuni.Semoga dicucuri rahmat dan berkat di sisi Allah.

Takziah juga buat keluarga Allahyarham.Semoga cekal dan tabah menghadapi dugaan ini.


I LOVE PUSA 
www.ilovepusa.blogspot.my






No comments: