Friday 16 March 2018

SMK PUSA MENGUNGGULI PENCAPAIAN TERBAIK SPM 2017 SEKOLAH SEKOLAH DI BAHAGIAN BETONG.

SMK PUSA MENGUNGGULI PENCAPAIAN TERBAIK SPM 2017 SEKOLAH SEKOLAH DI BAHAGIAN BETONG.

Sekolah Mengengah Kebangsaan Pusa atau SMK Pusa mencatatkan satu lagi sejarah pada tahun ini apabila muncul sebagai sekolah menengah terbaik secara keseluruhan bagi sekolah-sekolah menengah di Seluruh Bahagian Betong.

SMK Pusa mengungguli kedudukan teratas apa bila seorang pelajar mendapat  skor 9A (semua subjek pelajaran) manakala 19 orang dari pelajar SMK Pusa mendapat 5A ke atas dalam Sijil Pelajaran Malaysia yang mana hari pengumuman keputusan SPM bagi calan tahun 2017 telah berlangsung kelmarin.

SMK Pusa mencatatkan peningkatan yang amat membanggakan apabila mencatat GPS 5.14 secara keseluruhan.

Selain itu,turut mendapatkan keputusan yang meningkat adalah SMK Beladin yang meningkatkan GPS 2016 iaitu 6.26 kepada 6.20 pada tahun ini.

Sehubungan dengan kejayaan dari segi meningkatkan keputusan SPM para pelajar,Warga Smk Pusa mengucap jutaan terima kasih Kepada YB Tuan Haji Razaili,ADUN 29 Beting Maro di atas keprihatinan beliau dalam memberi sumbangan dan galakkan untuk memertabatkan pendidikan di Smk Pusa.
Smk Pusa pada tahun ini juga mencatat sejarah sekali lagi SPM(2017).

Selain itu Syabar dan Tahniah juga kepada Warga SMK Pusa termasuk Pengetua dan seluruh guru guru dan tenaga pengajar yang mengerah usaha dan bertungkus lumus memastikan persiapan para pelajar yang menghadapi Peperiksaan SPM 2017 ditahap yang memuaskan dan terbaik dan semestinya hari keputusan pada kelmarin merupakan trofi dan hadiah terbaik buat semua yang memerah usaha.

Penghargaan juga turut diberikan kepada pihak PIBG dan para ibu bapa serta penjaga para pelajar yang mendoakan dan merestui para pelajar sepanjang menyiapkan pelajar untuk menghadapi peperiksaan SPM 2017.
Kejayaan yang penuh makna tahun ini sememangnya sebagai bukti akan keberkesanan formula modul modul pembelajaran yang dilaksanakan oleh pihak SMK Pusa dalam memastikan hasil pencapaian yang terbaik buat pelajar.

Alhamdulillah.Sekali lagi Tahniah dan Syabas semua di SMK Pusa juga sekolah SMK Beladin yang merupakan Sekolah dalam Daerah Pusa atas pencapaian terbaik pada tahun ini.

Semoga pencapaian ini menjadi satu penaik semangat buat semua dalam melahirkan pelajar pelajar yang cemerlang dalam Akademik dengan pencapaian yang terbaik InshaAllah.

I LOVE PUSA

www.ilovepusa.blogspot.my








No comments: