Wednesday 29 June 2016

VIDEO : KAMPUNG MEDANG ,BETONG , SARAWAK ( 03.06.2016 )


VIDEO : KAMPUNG MEDANG ,BETONG , SARAWAK ( 03.06.2016 )


VIDEO : KAMPUNG MEDANG ,BETONG , SARAWAK ( 03.06.2016 ) 

Kampung Medang merupakan salah satu kampung yang terdapat di antara Daerah Pusa dan Daerah Spaoh di Bahagian Betong, Sarawak.Kampungnya mungkin tidaklah sebesar dan semoden bandar - bandar namun suasana kampungnya yang mengekalkan pemandangan alam semulajadi dan kekayaan sumber hutan yang sangat berharga.

Seumur hidup saya, buat pertama kalinya  saya berkesempatan dan berpeluang untuk mengunjungi Kampung Medang pada awal Jun 2016.Sebelum ini saya hanya mendengar nama dan saya juga mempunyai beberapa orang kenalan dari Kampung Medang semenjak zaman Sekolah Menengah lagi.Sepanjang perjalanan saya ke Kampung Medang saya terkenangkan zaman sekolah saya dengan kawan - kawan yang berasal dari kampung ini.

Pada kunnjungan saya hari itu,tidak banyak yang saya sempat abadikan sepanjang kunjungan saya melainkan video yang saya sempat rakamkan.Ketika rakaman ini dibuat Projek penaiktarafan jalan jeti Belian kepada Jalan simen sedang dijalankan.

Saya merancang untuk kembali berkunjung ke sini pada kesempatan yang akan datang.InsyaAllah.

Kata Orang...
Jauh perjalanan Luas Pemandangan.


AZLAN RUMADI
www.ilovepusa.blogspot.my



No comments: